4th International Colloquium: Working CLIL
Madrid, febrero de 2025. EVENTOS
Consulta más información en la web del Congreso e inscríbete: https://cetaps.wixsite/workingclil2025
|
I Congreso internacional de Didáctica de las Humanidades
Madrid, enero 2025. EVENTOS
El Colegio Oficial de Docentes de Madrid y la Facultad de Geografía e Historia de la UCM organizan el I Congreso Internacional de Docentes e Investigadores de Didáctica de las Humanidades, (I-CIDIDH).
Consulta más información en la web del Congreso: https://cdlmadrid.org/
|
IV Sesión de Desarrollo Profesional
Madrid, enero de 2025. EVENTOS
Cuarta sesión de DESARROLLO PROFESIONAL Top 5 Steps to Create Accessible, Functional, and Inclusive English Lessons in a Bilingual Classroom Marta Walliser | Executive Director, English for Us
This dynamic one-hour webinar offers innovative strategies to help teachers create effective and inclusive English lessons for students with special needs in bilingual classrooms. Educators will explore five practical steps to optimize their school’s bilingual environment, adapt teaching materials, and implement accessible methodologies to ensure every student success. Participants will discover how to tailor the CEFR framework (A1 & A2 levels) to meet the needs of diverse learners, integrate Easy to Read materials for clarity, and use gamification to enhance motivation and assessment.
The session will also highlight the value of Small Private Online Classes (SPOCs) as a tool to support bilingual learning and functional communication. By the end of the webinar, teachers will leave with actionable insights, ready-to-use strategies, and the confidence to adapt their English lessons for students with special needs, helping them succeed in their bilingual education journey.
|
Jornadas de Desarrollo Profesional: Language teachers 4.0. Use social media and AI to boost your digital skills
Madrid, diciembre de 2024. EVENTOS
Tercera sesión de DESARROLLO PROFESIONAL
Language teachers 4.0. Use social media and AI to boost your digital skills
Miriam Jiménez Bernal | Schiller International University
The Ministry of Education has fostered the development of a reference framework for teachers' digital competence. In this session, we will focus on some of the skills involved (contextualized use of apps, selection and creation of digital contents), as well as on some tips to use learning evidences and analytics to improve our teaching practice. Are you ready to use social media and AI to boost your digital skills?
|
Invitación Presentación Estudio Nacional Enseñanza Bilingüe
Madrid, octubre 2024. EVENTOS
Presentación del mayor estudio de ámbito nacional realizado hasta la fecha sobre resultados de la enseñanza bilingüe, con una participación de cien centros educativos y cerca de cuatro mil alumnos de seis Comunidades Autónomas.
Presentación de un estudio centrado en medir si el nivel del lenguaje académico alcanzado por los alumnos en sexto de educación primaria y cuarto de educación secundaria es el adecuado para adquirir conocimientos en una lengua extranjera.
En el estudio se abordan sus antecedentes, su justificación, sus objetivos y se muestran los resultados globales obtenidos en Educación Primaria y Secundaria, así como los resultados por Comunidad Autónoma. Las conclusiones del estudio se acompañan de una serie de recomendaciones dirigidas a las administraciones educativas, a los equipos directivos de los centros y a los profesores.
- Lugar: Colegio Oficial de Docentes de Madrid (c/ Fuencarral, 101-3ª Pl)
- Fecha: lunes 21 de octubre
- Hora: 18:00 h.
- Tel: 914136683
CONFIRMACIÓN ASISTENCIA: AQUÍ (AFORO LIMITADO)
Nota: Al final de la presentación se ofrecerá un vino español
Página 4 de 33