invitacion

Puede realizar la inscripción rellenando el formulario pulsando sobre el siguiente enlace:

Formulario de inscripción link

Plazas limitadas hasta completar el aforo

 

 

CALL FOR PAPERS

Call for proposals: from 17th January to 9th March 2019

16-18 May 2019

Valencia - Spain

The Language Centre of the UPV organises a biannual seminar focusing on contemporary issues in languages in Higher Education.

English as a Medium of Instruction is seen as a desirable offer from many universities, not only to attract students but also to prepare them for the world of work. This conference explores the potential and pitfalls of delivering education programmes using the English language.

With the presence of internationally distinguished keynote speakers:
- Alex Thorp, (Lead Academic, Language -Europe- at Trinity College London).
- Nick Byrne (Former Director of LSE Language Centre.)

Best conference papers will be selected for journal publication.

Contact: congresoemi2019@upv.es

 www.congresoemicdl2019.com

3rd International Seminar

Oferta de la National Association For Bilingual Education (NABE)

 

48NABE

 

La Junta Directiva de NABE ofrece a los miembros de la Asociación Enseñanza Bilingüe un descuento del 50% en el Paquete Choice Registration para la 48ª conferencia anual NABE, que se celebrará en el Lago Buena Vista, Florida, los días 7 - 9 de marzo de 2019.

Si deseas sumarte a la delegación de la Asociación Enseñanza Bilingüe aprovechando estas condiciones para asistir al Congreso de NABE en Orlando, Florida del 7 al 9 de marzo, envía un correo-e a Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo..

 

Más información sobre el Congreso link

 

CALL FOR PAPER

DEADLINES: JANUARY 15 AND MARCH 15, 2019

Published under the authority of:

NATIONAL ASSOCIATION FOR BILINGUAL EDUCATION

NABE logo peq

 

EDITORIAL TEAM

Editor

Josefina Villamil Tinajero
Professor of Bilingual Education

University of Texas at El Paso
El Paso, Texas 79968

Co-Editor

Virgina Vinuesa Benítez
Associate Professor

Universidad Rey Juan Carlos
Madrid, Spain
Editorial Assistant

Cinthia Meraz Pantoja
Teacher, El Paso ISD

The University of Texas at El Paso

El Paso, Texas 79968

 

The NABE Journal of Research and Practice (NJRP) is an edited volume of scholarly publications that serves as an archival record for the National Association for Bilingual Education (NABE). It is a peer-reviewed publication that seeks articles that examine research, pedagogy, policies, theory, and cultural issues that impact bilingual education, teaching, and learning. Qualitative, quantitative and mixed methods studies that can contribute to the growing knowledge base on bilingual education models and best practices are especially welcome. Position papers, and articles focused on applied educational research and research infused classroom practices are also welcome. The NJRP publishes articles written in either English or Spanish. The Editorial Board will consider clarity and timeliness of the content in judging the quality of the manuscripts. Beginning on January 2019, the Journal will be published by Taylor and Francis Group, and will be indexed.

SLOGAN Cieb BADAJOZ 472x57px
colageCIEB2018 1
  • Más de 400 docentes, investigadores y expertos se han dado cita este fin de semana en el ‘V Congreso Internacional de Enseñanza Bilingüe en Centros Educativos’ para debatir cómo afrontar el reto de implantar un modelo de enseñanza bilingüe de calidad en nuestro país.

  • Si exigiéramos al profesorado un nivel C1 los programas bilingües actuales darían un salto cualitativo importante”, apunta Xavier Gisbert, presidente de la Asociación Enseñanza Bilingüe.

 Badajoz, 21 de octubre de 2018. Mejorar la enseñanza bilingüe de nuestro país. Esta ha sido la premisa con la que se ha celebrado, desde este viernes, el ‘V Congreso Internacional de Enseñanza Bilingüe en Centros Educativos’. Un completo programa, organizado por la Asociación Enseñanza Bilingüe y la Universidad de Extremadura, que durante tres días  ha congregado a más de 400 docentes, investigadores y expertos con un deseo común: poder hacer realidad el reto de implantar un modelo de enseñanza bilingüe de calidad. Una cita referente nacional que cada año elige como sede una Comunidad Autónoma diferente,  y que esta edición se ha celebrado en Badajoz, con el apoyo de la Junta de Extremadura, la Consejería de Educación, la Dirección General de Turismo, el Ayuntamiento y la  Diputación de Badajoz.